lunes, julio 06, 2009

No surtis sense rentar-te les mans

L’altre dia em vaig trobar aquest cartell a la sortida d’un bany un bar. En un primer moment em va fotre gràcia (d’aquí a que li fes una foto) però desprès em vaig anar indignant poc a poc. Els motius de la meva indignació són principalment dues i tenen a veure l’un amb l’altre.
1 És imprescindible que la Generalitat/Ajuntament de Barcelona (les dues institucions quen signen el cartell) facin aquesta campanya? Qui a dins de l’Administració pública a perdut el seu temps i qui a convençut de cara a pensar que és necessari recordar que cal que ens rentem les mans al sortir del bany? Estic d’acord que de guarros i marranes n’hi ha a tots arreu però ha de ser l’administració que ens recordi una cosa fonamental d’higiene? Per quan una campanya “posa’t desodorant desprès de dutxar-te” o “neteja’t les sabates abans d’entrar a casa”? Fins on ha d’arribar aquest paternalisme de l’administració? I en tot cas, t’ha de dir la Generalitat o l’Ajuntament que no siguis un porc? I posats a ser primmirats, ens diu que no sortim sense rentar-nos les mans però no quan ho hem de fer. Abans o desprès de fer les nostres cosetes? Els que recordeu Torrente 1 sabreu del què parlo.

2 Associat al primer, quan costa fer això? El cartell en qüestió era d’aquests metàl·lics i em va fer recordar que fa relativament poc vaig demanar pressupost per fer-ne uns de similars per a un client. En aquell cas a mi en costaven a 34 euros la unitat i ho comprava directament al fabricant (no una botiga on fan aquestes coses així que teóricament el preu ja era barat). Posem que la Generalitat i l'Ajuntament tenen un proveïdor de plaques metàl·liques de puta mare. Que al ser la Generalitat i l'Ajuntament aconsegueixen preus molt competitius i que al fer-ne moltes (suposo que no en faran 100 o 200 sinó 1000 o 2000 mínim no?) els surten a....- anem a suposar- 22 euros la unitat (12 euros menys que a mi cadascun). Així doncs la broma podria sortir a uns 44.000 euros. 44.000 euros destinats a recordar als catalanets i catalanetes (no és irònic, el cartell està en català, per tan madrileny, un anglès o un suec no ho entendrà) que ens hem de rentar les mans abans a sortir del bany.

No he pogut esbrinar quina administració va fer aquesta campanya (el cartell aquest pot estar penjat allí des de fa 15 anys), però vaja... indignació!