martes, marzo 10, 2009

About LOMO


“Tinc una LOMO! Tinc una LOMO!”, era un de les expressions entre una part de la modernor ara fa uns quants anys. Era similar a “Tinc/ he recuperat una Polaroid” però amb l’afegit que la primera de les referències hi havia un desconeixement del què era. Si alguns no tenen ni zorra del que parlo, tan la LOMO com la Polaroid són càmeres de fotografia i, des del passat dia de reis jo puc dir: “tinc una LOMO” (de Polaroid ja en tinc una des de la comunió, però no l’he fet servir mai).

La LOMO és una màquina fotogràfica soviètica (ara la fan a Xina però). Neix al 1982 amb el nom de Leningrádskoje Optiko Mechanitschéskoje Objedinénie i el seu objectiu era crear una càmera fotogràfica barata a l’estil de les japoneses que es començaven a popularitzar al otro lado del telón de acero. El resultat va ser la LOMO LC-A tot una mostra del disseny soviètic i amb unes capacitats tècniques irregulars. Podia fer fotos en llocs foscos (es rumoreja que també la usaven al KGB) però els colors podien sortir sobresaturats i les fotos desenfocades. Al 1991, va caure el règim soviètic, dos estudiants austríacs de vacances a Txecoslovàquia en van comprar unes per fer fotos allí en plan usar y tirar. Ja llavors estaven en desús, ja que no podien competir amb les japoneses, molt més barates i amb òptiques de qualitat. I és que la qualitat del disseny i de la tecnologia soviètica mai han tingut bona premsa.

Quan els estudiants van tornar a casa i van veure les fotografies van al·lucinar. La particular òptica i tecnologia de la LOMO donava una textura a les fotografies que era un fort contrast a les quasi perfectes càmeres automàtiques japoneses. A partir d’aquell moment va anar creixent el grup d’aficionats a aquesta càmera per tot el món, i van es van anar fent exposicions i grups de fans, es crea la LOMOGRAPHIA. Tot i això, la pressió d’aquestes entusiastes no va impedir que la fàbrica LOMO plegués i es va iniciar una cursa per aconseguir un model original d’aquestes càmeres.


Finalment els xinesos, que en això són uns cracks, van recuperar el model original i ara en fan en sèrie, a baix preu, i amb models diferents per a la mateixa òptica (jo tinc la fisheye, que fa fotos com les de sota).


En fin...que tinc una lomo...xinesa

1 Comments:

Anonymous Anónimo said...

Lomo queso cebolla!!!

10:35 a. m.  

Publicar un comentario

<< Home