jueves, mayo 03, 2007

El Racó gastronòmic: Pollo a la birra

Aquesta és una recepta que vaig veure que la fotien en un anunci de barbacoes a d'altes hores de la matinada i que em vaig jartar. Desprès la vaig estar buscant i no he trobat fins avui. Té diferents noms: pollo a la birra, pollo ultratjat ...però sempre tothom diu que queda de puta mare. Jo nomès he tastat el pollastre amb coca-cola (que no està malament malgrat la guarrada que sembla) i ja us comentaré els resultats si un dia convenço a la familia per fer-ho.

Ingredients

1 Pollo

1 Llauna de birra

3 dents d'all

1/2 ceba gran

1 fulla de llorer


Es daura l'all, picat, i la ceba tallada a troços grans. Un cop dauradet tot, es farceix el pollastre (que ja vindrà net de tot el de dins de la carniceria, el caprabo o l'area de guissona o d'on us doni la gana) amb el llorer i la ceba i l'all sofregits. Es pilla la birra, l'obres i t'en casques la meitat. Li fots la birra encaixada al cul i el poses dret (veure foto). El poses al forn / barbacoa tapada sense flama i el deixes coure. No he trobat els temps de cocció, però jo calculo que amb 20-30 minuts (sense flama pq no es cremi) n'hi ha d'haver suficient (he trobat un lloc q posa el forn a 180º durant 75-90 min, però em sembla molt).
Es veu que amb el calor, la birra de la llauna bull deixant anar tot l'aroma dins del pollo que queda tendre per dins i cruixent per fora. La presentació és espectacular i nomès portar un pollo aixì a taula és per jartar-se.
El dia que el provi us comentaré els resultats...i si algú s'anima abans, sius plau, que em digui qué tal queda.

2 Comments:

Anonymous Anónimo said...

I si en comptes de pollo vols fer-ho amb un cochinillo en comptes d'una llauna hi has de fotre una litrona.

12:41 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

Que way

10:55 p. m.  

Publicar un comentario

<< Home