lunes, julio 16, 2007

Summercase '07

Malgrat que potser no sóc la persona més adient per fer-la (per l'intensitat amb que el vaig viure) m'atreviré a fer una valoració del Summercase. Ademès, sóc l'únic que te un blog multiusos i la meva oferta a col·laboradors externos sembla que ha caigut en saco roto. Comencem:

El lloc: Ja ho vaig pensar l'any passat en el Summercase '06, és gairebé inmillorable. És pel que haurà servit finalment el Fòrum, un lloc per muntar tinglados d'aquests per a grans multituds sense que això col·lapsi Barcelona tipus concert a Pl. Catalunya. És ampli, el so està currat i permet el joc aquest de "ara cap allí, ara cap allà", si t'agobies hi ha espais de més relaxt, gespeta, a les barres no has de fer cues molt, molt, molt, grans. Això sí, si hi vaig l'any que ve, buscaré un aparato d'aquells que et poses al turmell per comptar els kilòmetres que arribes a fer en una nit. Molt millor un festival "urbà" que no pas haver de plantar la tenda de campanya a Benicàssim. Que no hi ha lo de les dutxes? Bueno no, pero a casa i poder dormir allí, dinar tranquilament, fer siesta compensa (suposo) veure a 4 hippis dutxant-se en bimbes.
Els escenaris estan de conya al "costat" l'un de l'altre...Un "pero" podria ser l'escenari S, que segons qui toqui (cas de la PJ Harvey o de Jarvis Cocker) s'omple massa i l'ambient a dins es gairebé irrespirable, però com vàrem comentar amb Joan, potser ho demanen ells mateixos perquè so estigui més controlat, més unió amb el públic....

La comunicació: En principi està ben comunicat. Malgrat que el metro no anava i de jaques que es tiren sobre el tramvia, tens metro, bus, tram, taxis i em sembla que tampoc costa tant trobar lloc on aparcar. Ara, algú hauria de dir a l'Ajuntament que seria un gran tema que hi haguès servei de transport públic durant tota la nit durant el festival, ja que al tornar es quan es va provocar el drama.

Preus: em prinicipi no em va semblar car el preu que vam pagar el Festipack vist els concerts que vam veure i la qualitat que hi havia. Sí que ho eren els 86 euros de l'entrada d'un dia a guixeta, però es allò de "Ah! haver espavilat abans". Ara, el que era excesiu eren els 3 euros la birra/aigua, ja que has de passar per l'aro pq no et deixen entrar ni begudes ni menjar. Els 4 euros l'entrepà és una mica car però comparat amb l'aigua és més normal. Ah! podia haver algu del bar que parles català? seria un detall...

Neteja / lavabos: Bueno...al final del dia allò era un camp de batalla, però suposo que és el més normal en aquest tipus de coses.

Gent: moderneo, hooligans i periodistes fent entrevistes cantant i fer cantar.

Concerts: No sé si milloren el de l'any passat pero m'ho vaig passar molt bé. Vaig començar divendre amb la Lily Allen que va ser divertida i amb una secció de vents molt ballable (pena que no parès de fer comentaris anti-Bush que no venien a cuento i nomès serveix per fer-se la més wai del molt en plan "sóc artista, sóc compromès, sóc anti-Bush), desprès la PJ harvey (a mi no m'acaba de fer el pes però a la gent que li mola es veu que va estar genial), Arcade Fire (no el vaig poder catar massa), Bloc party (molt wapo la part que vaig estar) i Scissor sisters, del que nomès vaig sentir un parell de cançons mentre marxa però que m'imagino que devia ser divertidet.
Dissabte vaig fer James, que va estar de conya, desprès a Jarvis Cocker (impressionant ell i enorme The Eye of the Tiger per cloure el concert), Jesus and Mary Chain (van estar bé), la OMD, una de les grans i millors sorpreses del festival (almenys per mi); Kaiser Chiefs, bé en la seva línea, és el que m'esperava, una estona de disfeis a Riotous Rockers (estaven punxant Blue Monday) i de mirant des de la barrera el superfestival que els Chemical brothers estaven fent a l'escenari E.

En definitiva, gran sensacions d'un gran festival pero que em temo (espero equivocar-me) que en dos o tres edicions, l'entrada començarà a costar un pastizal o acabarà morint d'èxit per excès de públic.

PD: Haguès posat fotos per fer l'artícle més visualment agradable a la lectura en comptes de mazagote de text...però no he trobat res digne.

12 Comments:

Anonymous Anónimo said...

Bufffff... yo repetia. Volvia al viernes pasado, y alegria. Personalmente, disfrute muchisimo. Espectacular la compañia, e increibles los grupos. Yo el año que viene, vuelvo!!!

12:02 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

Merci IG pel report.

L'any que ve m'apunto fijo. Lausanne-chaumelcase directe!!!

2:26 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

Només una cosa ig: si no has estat al FIB, com pots comparar-los o dir q això és molt millor? (m'és igual q hagis acampat al festival de teatre de Berga) La diferència no són les dutxes, són moltes coses.

4:19 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

OOOOOooofestivaldebergaOOOO

segur que van actuar els pets o els brams o la electrica dharma, eh ig, ig, eh ig?

OOOooOooOlesdutxesdelfibOOOOOO

no sé si és la única diferencia pero segur que és la més gran!!!!

OOOOoOoOmuhelOOOOOOOOOOO

està crescudet eh ,l'ig!!??

4:33 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

Peasssssooo festival!!!!!
Merci per mencionar-me por el intenné Ig!!per lo de hooligans, clar. Prometo tornar-hi l'any q ve i seguir tirant totes les begudes a la "multituz" fins q Mago em xapi ("ets un quillo").
Grandiós JAMES i Arcade Fire. I Jarvis increible com sempre. Bloc Pollo cabrons (encara espero "still remember"). Puto Ukelele.
Grande Ig, però el FIB és la polla (i si, a les dutxes se'n veu alguna,de polla, eh? piiiro sempre mola més catar nanes en bimbes tocant-se davant d'un). Estic amb Muel, té, sens dubte, moltes altres coses molt bones Benicàssim.
Impagable l'ambient q es va crear, i tots nosaltres difrutant com porcs!!!


In James we trust!

9:25 p. m.  
Blogger ig said...

Amic muel. Si t'hi fixes comparo FIB amb benicassim en l'apartat lloc. No em poso amb el cartell que serà un any millor en un lloc i al següent en l'altre. Trobo millor el summercase pq hi pots anar en bus en un moment, tornar a dormir a casa, menjar bé, i totes les comoditats que té un festival urbà. Què hi ha més coses que les dutxes? Home, segur. Que tu et molen els tenderetes i l'ambient wai de gent passejant per allí. Està bé cap problema...jo nomès comparo el lloc on es fa...ni l'ambient ni la qualitat dels qui toquen...

11:38 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

Amic ic! Jo tampoc parlava de música. Quant a localització i infraestructura, són dos models de festival tan diferents q no pots reduir la diferència a "dormir tenda - dormir casa".

12:04 a. m.  
Anonymous Anónimo said...

totalment d'acord amb one ia amb muel
Per cert al Summercase es podien entrar entrepans

12:14 a. m.  
Blogger ig said...

Insisteixo. fixa't que jo no em poso amb res més que la localització i el concepte que és un festival urbà. Jo no dic res sobre infraestructura ni res. La comodidat de tenir un festival al costat de casa no té preu. Si jo fos de benicassim pensaria el mateix...pero del summercase.

10:51 a. m.  
Anonymous Anónimo said...

Pues jo crec q és millor el tema de dormir en un lloc de merda, tirats a terra i pillant la primera piltra q trobem. I ho crec pq es crea un clima molt més guapo encara,i tmb pq ho hem fet. No cansa tant i aguantes igual q al fest-urbans. No t'has de preocupar de controls, ni d'aparcar, ni de quines combinacions has de fer per arribar-hi... Al FIB deiem, "anem a veure els concierticos?" i en tres o quatre minuts ja estavem fotent el cabra.
De fet, crec q els festivals s'han de fer així, allunyats de qualsevol urbe, perduts enmig d'una esplanada enorme. Aquesta és la seva essència.

4:47 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

Discrepo pero agraeixo els teus comentaris i la teva opinió. Per cert, encara espero col·laboracions

9:00 a. m.  
Blogger Unknown said...

Felicitats per la tev aexplicació ig...
sense estar-hi puc fer-me 5 centims del que es va cocer als macroconcerts!!

12:09 p. m.  

Publicar un comentario

<< Home